Monday, May 28, 2012

Bagaimana???



*بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Assalamualaikum.. Alhamdulillah masih berfikir dalam nikmat Islam dan Iman

Bagaimana selama nie, diri mengharungi hampir satu tahun tanpa dia. Sedangkan orang lain suma ada dia. Ada dia untuk bercerita, berkongsi, bergelak tawa, memujuk, memberi kekuatan. Tapi diri sudah lama kehilangan dia. Dia menjauh dan menghilang tak kunjung tiba. Bukan diri tak mencari, sudah dicuba beberapa usaha untuk menjejaki, namun belum bertemu hasilnya. Mungkin usaha belum mencapai tahap maksima yang menyebabkan Allah mengizinkan diri untuk bertemu dia semula.

Tanpa diri sedari, diri mengharungi hidup tanpa dia. Semua perkara, sakit, perih, sedih, gembira hanya diri yang rasa, tanpa diri berpeluang meluah, bercerita dan berkongsi pada dia.

Kalau dulu, dia ada untuk mendengar, memujuk, menggembirakan, menenangkan. Tapi kini dia tiada. Ya, sekarang diri akur, diri x mampu berdiri tanpa dia. Diri x mampu berjalan tanpa dia. Mungkin ada masa diri mampu berdiri dan berjalan, namun di penghujungnya diri menemui kekosongan sepanjang perjalanan diri.

Allah, bukakan hati dia untuk kembali. Lembutkan hati dia untuk mengingati diri. Allah, sungguh diri rindu pada dia. Adakah ini cara dia untuk menghukum diri? Sampai hatikah dia melihat diri sendiri?

Untuk dia, diri sangat merindui kamu. Tolonglah kembali, meskipun hanya seketika ...



Menulis bukan untuk memberi TAHU tetapi ingin mencetus MAHU, agar bergerak menuju MAMPU

4 conteng-conteng:

asrar.huda said...

kamek tahu siapa dia dan sungguh, kmk juga sgt mengharapkan dia kembali.... moga ALLAH tautkan hati2 kita kembali moga juga ALLAH sentuh hati dia utk kembali.... ALLAH, rindu dia juga

mustRZ said...

haish! semua benda kamu tau.. jadi mak nujum je lah :P

chaC cHA said...

bestt...huhu.....

mustRZ said...

chac cha : haish, apa yg best?

Post a Comment

 
Copyright (c) 2010 Keep The Positive Momentum. Design by WPThemes Expert
Themes By Buy My Themes And Cheap Conveyancing.