Wednesday, March 2, 2011

Perlu ke Aku Bagitau Kau??

Assalamualaikum...
Alhamdulillah... Im still open my eyes with Iman & Islam

*Ada satu kisah..Jom pakat2 baca ramai2.... Enjoy your reading*

Perlu ke aku bagitahu kau setiap ape yang aku buat?
Kau sape dalam hidup aku?
Aku dapat tahu ade meeting tadi pun dari ustaz
So yang berhak tau jugak ustaz la.. Takkan tetiba aku nak mesej kau
Kau dengan suke hati kuarkan statement kenape x bagitau kau aku anta wakil
Aku faham sangat gn statement kau tu.. KAu nak salahkan aku kan? kan? kan?

Kau ade bagitau aku ade meeting?
Yang kau bagitau tetibe je, kau xle datang meeting, ade test..ade kelas ganti wat so ever...bla..bla..bla

So? Kenapa suke nak cari gaduh ngan aku?
Kau dendam gn aku ke?
Kot ye pun cinta kau tu xberbalas, eyh tolong la wei..
InsyAllah, xkan mati kau, selagi Allah xcabut nyawa walaupun kau xdapat cinta dari aku

Yang sudah tu sudah la..
Aku malas la nak pekey bab2 macam nie
Ada banyak bende len lagi aku nak pekey tau tak?

Yang kau pun satu
Kenape sejak ari tu, batang hidung kau pun aku xnampak?
Bukan nak kate aku rindu kau la..Jangan nak perasan ek
Cuma, kau tau kau ada tanggungjawab
Kau tau kau ada amanah
Dan amanah serta tanggungjawab tu bukan sebarang amanah dan tanggungjawab
Tapi amanah dan tanggungjawab dalam bawa kerja islam

Takkan disebabkan kau frust menonggeng tu, kau pun terus tergolek xnak buat kerja
Ei, tolong la wei..
Bekerja secara profesional
Jangan kaitkan hal peribadi dengan urusan kerja
Kadang-kadangkan
Perangai kau macam ni la buatkan aku lagi meluat kat kau
Alhamdulillah aku jauhkan diri dari kau awal-awal lagi

Satu pesanan aku..
Buatlah sesuatu kerja tu dengan ikhlas
Jangan disebabkan satu2 perkara, kau terus nak gadaikan amanah dan tanggungjawab kau
Tolong lupakan aku
Aku bukan sape2 dalam hidup kau dan kau jugak bukan sape2 dalam hidup aku
Tolong..Tolong..dan Tolong..


*So my readers?
Apa korang rasa ngan cerita nie?
Hahahaha saje nak post kat sini
Tadi terbaca
Rasa nak gelak pon ada
Anyway, jangan jadi macam 'kau' dalam cerita tue ek
Last but not least..big hug n kiss..muah3

Menulis bukan untuk memberi TAHU tetapi ingin mencetus MAHU, agar bergerak menuju MAMPU

3 conteng-conteng:

Miszeifa Salahuddin said...

wowo.. mcm real stori je...

ap2 pun, akk rase dua2 salah.. yg KAU ke yg AKU ke.. nape? reason:

AKU = mcm terlebih emosi skit, memg btul sape yg x pns hati klu org lain mrah kt kita x tentu pasal... kita bleh pertahankn diri tp bukan dgn spt itu, jgn mengungkit2 kesilapan org lain, jgn sesekali menduga hati seseorg krn kita tdk tahu ap yg bermain dlm hati org lain... ibrat mencurah miyak panas dlm api yg marak~ tindakan ini tdk meleraikan kekusutan malah menambah masalah..

KAU = mungkin benar dia tdk profesional, tp itu memg lumrah manusia perlukan mase utk mengubati hati, ttp jgn terlalu lama krn itu bkn lg mengubati tp melayan hati... jika benar dia adalah jodoh sehidup semati, yakinla pd janji Allah.. org lain tdk tahu ap dlm hati, mrk akn nmpak luarn dn mrk akn judge people on 1st impression, gve good xpression and do profesional in life.. klu x mampu sorg2, bw teman.. jika tiada teman, kembali la kpd Allah~

p/s: pesanan utk dr sendr juga huhuhuuuu

mavis viviena said...

wowowo...ni kisah sndiri ya? hehe.

areniem_best said...

jdkan kesalahan org lain sbgai sempadan utk diri sendiri...

Post a Comment

 
Copyright (c) 2010 Keep The Positive Momentum. Design by WPThemes Expert
Themes By Buy My Themes And Cheap Conveyancing.