Wednesday, October 27, 2010

Refresh

Assalamualaikum..
Alhamdulillah, masih hidup dalam nikmat Islam dan Iman. Terima kasih ya Allah, memberi kesempatan untuk jari2 mengetuk-ngetuk papan kekunci.

Dibayangi, diburu, dikejar, diekori, bayang2
Dunia asyik ketawa dan mengejek..
Hahahahahahahahaha

Satu hari, bayangan puith menjelma. Pada awalnya bersifat halus, putih berseri. Rasa teruja menyambut kehadirannya. Alpa dan leka mula datang, bersama menyemarakkan, meraikan, kehadiran bayangan puith. Hari2 umpama di syurga dunia. Dari hari kehari, ada sesuatu yg x kena. Bayangan puith yg awalnya bersifat halus, puith berseri sikit demi sedikit bertukar menjadi kelabu...lama2 menjadi hitam dan terbakar. Semakin menjauh tp semakin pula ia mengejar. Berlari dan terus berlari. Sehingga penat akhirnya terdiam. Jangka waktu yang terhenti, membuatkan berfikir sejenak. "Lepaskan aku..pergi jauh dari sini..biarkan aku bersendiri..bebaskan aku", hanya menjerit di dasar hati. Siapa yang peduli??

Sudah diusir jauh agar pergi, namun kesan jejak masih berbekas. Hitam yang mengotori, xmungkin dapat dihilangkan sekelip mata. Mungkin mengambil masa berhari, berminggu, berbulan, bertahun, berdekad.. Hilang pada zahirnya, tp xsemestinya hilang pada batinnya. Sekali sudah terpalit hitam, selamanya hitam.

Awal cerita sudah lama ditinggalkan. Sedang mendaki klimaks penceritaan. Sangat tinggi dan berliku2. Penghujung cerita masih jauh dan masih kabur.. Tidak tahu apa n bila kesudahannya. Sudah lewatkah untuk berpatah balik di awal penceritaan dan menukar genre cerita? Salah penuliskah yang memilih tajuk dan genre cerita sekiranya cerita x diminati pembaca?

Biarkan masa yang menentukan..Tunggu dan lihat..Mampukah mengakhiri satu jalan penceritaan yang panjang dan penuh misteri. Debaran dan tekanan kian terasa. Jejak hitam masih disitu.

2 conteng-conteng:

b d H a 2 r Y :] said...

SaLam kLembUtaN jiWa :P
wOoW,,,dUp daP jntOng baCa ceYta yaa.. ,
nx taUk eNdiNg nY!!!
haHacxzzzzzz :D

mustRZ said...

nerVous kaNN??
ohOO

Post a Comment

 
Copyright (c) 2010 Keep The Positive Momentum. Design by WPThemes Expert
Themes By Buy My Themes And Cheap Conveyancing.